Przygotowując nasz pierwszy kurs reklamy na Facebooku dla właścicieli firm edukacyjnych z ciekawością przeglądaliśmy różne Fanpage szkół, zarówno tych większych, jak i tych mniejszych.
Nasunęło nam się kilka wniosków:
1. Nie ważna w jakim mieście, czy miasteczku prowadzisz Szkołę, zasady prowadzenia Fanpage’a są takie same i musisz dbać o tę wizytówkę Szkoły w mediach społecznościowych.
2. Bardzo dużo osób odpowiedzialnych za wizerunek Szkoły na Facebooku popełnia dużo podstawowych błędów, takie jak np.: wymiary grafik, opisy, nagłówki, czy brak celu postów.
3. Umieszczanie postów „byle by coś było” to częste zaniedbanie.
4. Jak już znajdą się fajne posty, a znajdują się, to niestety prowadzą donikąd, nie mają celu, nie stanowią spójnego elementu strategii promowania szkoły.
5. Dużo FP szkół, to zlepek memów i ogłoszeń.
Dzisiaj mamy dla Ciebie ściągę z wymiarów grafik na Facebooku. Pamiętaj, że bardzo ważna jest też kompozycja oraz spójność wizerunku Twojej marki (logo, kolory, czcionka, hasło, motyw)
Wymiary zdjęcia w tle (cover photo) na Facebooku:
Wymiary grafik: 851×315 px. Cover photo, to pierwsza rzecz, jaką zobaczy klient na profilu Twojej Firmy (rekomendowane: 1920 x 730 px, przy czym trzeba pamiętać, że na urządzeniu mobilnym cover zostanie wykadrowany centralnie do wymiaru 640 x 360 px). Zadbaj również o opis zdjęcia w tle.
Wymiary zdjęcia profilowego na Facebooku:
Wymiary grafik: 180×180 px Zazwyczaj jest, to logo szkoły Postaraj się, aby było czytelne i zmieściło się w kadrze.
Okładka wydarzenia:
Wymiary grafik: 1920×1080 px Ważna pozycja dla osób, które robią wydarzenia na FP np.: festyn dla kursantów, warsztaty …
Zdjęcie w tle/ cover photo grupy:
Wymiary grafik: 820×462 px, Jeżeli prowadzisz grupę na Facebooku dla rodziców, czy kursantów, to zadbaj o spójny wizerunek grupy z głównym Fanpage’em Szkoły.
Zdjęcie/ grafika na fanpage:
Wymiary grafik: 1200 x 900 px. Pamiętaj o zasadzie – max 20% tekstu na grafice. Jak będziesz przesadzać z ilością tekstu, to Facebook ograniczy zasięgi tego posta jeszcze bardziej (tak da się jeszcze bardziej ograniczyć zasięgi organiczne).
Warto tworzyć ciekawe posty i budować dobry wizerunek szkoły, docierać do większej ilości potencjalnych kursantów. Dobrze i systematycznie prowadzona strona firmy, która angażuje odbiorców będzie miała zdecydowanie niższe stawki za reklamę, niż Fanpage firmy, który wrzuca słabej jakości posty niedopasowane do grupy odbiorców.