7 błędów, które popełniasz przy tworzeniu treści na Twoje social media

Czas czytania: < 1 min.

Wcale nie tak łatwo z dnia na dzień zostać social media managerem we własnej firmie. Każdy z nas musi się polubić z platformami społecznościowymi i nauczyć ich zasad. Mam nadzieję, że mój spis Ci pomoże. 

1. Nie znasz swoich odbiorców.

Tworzysz ogólne treści dla ogółu, czyli finalnie dla nikogo. Osoby, które czytają Twoje wpisy nie odnajdują się w nich, nie wiedzą, czy ta treść jakoś może im pomóc i czy w ogóle jest dla nich.

Zamień komunikację z „dla każdego” na np.: „dla mam przedszkolaków”.

Chcesz poznać dużo lepiej Twoich potencjalnych klientów? Zobacz >> VIDEO. <<

2. Tworzysz treści dla siebie.

Czy zanim zaczniesz tworzyć post, zastanawiasz się, czy jest on odpowiedni dla Twoich odbiorców (w przyszłości potencjalnych klientów)?

Ważne jest, aby ludzie czuli, że to co tworzysz robisz z myślą o nich, o ich potrzebach i chcesz im pomóc w jakiejś dziedzinie.

3. Sprzedaż, sprzedaż, sprzedaż …

Uwielbiam sprzedawać. Wiem, że sprzedaż będzie skuteczna, jeżeli będę dzielić się swoją wiedzą, wspierać, motywować i pomagać mojej społeczności.

Nie chodzi o to, aby tylko skupić się na bezpłatnych merytorycznych treściach, ale ich zabraknąć nie może. Musisz udowodnić swojej społeczności, że masz wiedzę i doświadczenie w tym, co robisz.

4. Brak pomysłów na posty.

Wiem, że czasem nie masz pomysłów na posty. Prawda jest taka, że ja również. Osobiście zapisuję sobie inspiracje, pomysły, moje kłębiące się myśli, posty z pytaniami w grupach, czy też sytuacje z pracy w notatkach w moim telefonie, później obieram to w słowa i grafikę.

Pamiętaj, że zawsze możesz odświeżyć starsze treści.

5. Brak strategii i celów.

Chaotyczne wrzucanie postów na różne tematy, to nic innego jak wielki bałagan i chaos informacyjny.

Zanim zaczniesz planować treści, zastanów się, czy one realizacją Twoje cele. Szykujesz się do sprzedaży kursu „Pierwsze słówka dla przedszkolaka”, to zacznij pisać, dlaczego warto takie maluchy uczyć języka.

6. Klątwa wiedzy.

Ja to wiem albo już kiedyś o tym pisałam to wszyscy.

To wiedzą! No właśnie nie.

Nie bagatelizuj nawet bardzo oczywistych spraw, może akurat ona będzie przełomowa dla Twojego odbiorcy.

Pamiętaj, że cały czas dołączają do twojej społeczności nowe osoby.

7. Wzywaj do działania.

Och… wiem, że czasem nikt nie kilka serduszek pod postem lub nie zostawia komentarza. Jest to dla nas adminów smutę, ale bardzo możliwe, że:

1. Nie prosisz o działanie typu „napisz”, „polub” lub kliknij link” itp.

2. To o co prosisz, jest zbyt „wymagające” dla Twojego odbiorcy. Np.: „napisz, kiedy ostatni raz zrobiłaś XYZ, jak Ci się podobało, co byś mieniła i jak…”,

3. Kilka CTA w jednym poście.

Musisz pamiętać, ze social media, to przestrzeń, dzięki której możesz dotrzeć do potencjalnych klientów. Jak masz trzymać Fanpage lub konto na Instagramie i tam śmiecić, to lepiej przestań tam publikować. Odpocznij trochę i wróć z nową energią.

Jak będziesz się dobrze bawić i angażować w swoje media społecznościowe, to uwierz mi wrócić to do ciebie z nawiązką, nie będzie to stracony czas.

#ZarabiajWięcej

Nauczymy Cię sprzedawać w social mediach lekko i bez poczucia wstydu!

Książka, która pomoże Ci zrobić Twój milowy krok w rozwoju firmy, zwiększy liczbę obserwatorów oraz generować wyższe wyniki finansowe.

Michał Wilczyński

Wydawca magazynu Lider Branży Edukacyjnej, autor książki „Zarabiaj Więcej”, specjalista w dziedzinie budowania i zarządzania marką edukacyjną. Otworzył swoją pierwszą firmę w wieku dwudziestu trzech lat z pięćdziesięcioma złotymi w kieszeni. Obecnie jest jednym z czołowych specjalistów w Polsce w dziedzinie budowania i zarządzania markami edukacyjnymi. W jego portfolio są takie marki jak: Ogólnopolski konkurs przedmiotowy Leon, Lider Branży Edukacyjnej, Językowo.org – nauka niemieckiego online, czy też platforma do zarządzania szkołami kivo.pl. Charyzmatyczny mówca. Wygłasza prelekcje i prowadzi kursy oraz konsultacje dla ponad 2,5 tysiąca osób rocznie. Jest twórcą programów i szkoleń online z zakresu rozwoju, działań w social mediach, zarządzania i planowania strategicznego dla właścicieli firm edukacyjnych.

Dołącz do newslettera

Gwarantujemy treści, które otworzą Ci drogę do rozwoju Twojego edu biznesu stacjonarnego lub online.

Nasz Blog

Mogę Cię również zainteresować poniższe artykuły

Zostań zapamiętany, czyli jak zbudować silną markę osobistą w edu biznesie

Czas czytania: 4 min. W każdej niszy znajdziesz kilku ekspertów, którzy już działają nad swoją marką. Jak więc się przebić z własnym komunikatem? W wielu branżach nic nowego nie wymyślimy.
Odpowiedź jest prosta. Bądź oryginalny. Twoja historia, Twoje doświadczenie i to, jaki jesteś, pomogą Ci dotrzeć do ludzi i zdobyć ich zaufanie, właśnie dzięki Twojemu podejściu do dzielenia się wiedzą.

To będzie bardzo trudny rok dla edu biznesu.

Czas czytania: 3 min. Kiedy nareszcie nadszedł czas, kiedy sytuacja w edu branży zaczęła się stabilizować, nikt nie spodziewał się, że może być znów gorzej. Dotknęliśmy już dna w czasach pandemii i nareszcie nadszedł czas, aby się odbić finansowo, a jednak znowu otrzymujemy kolejne ciosy. Naszym przeciwnikiem tym razem nie jest koronawirus, a szybująca w górę inflacja i podnoszone stopy procentowe przez NBP, które z miesiąca na miesiąc wyciągają coraz więcej z portfeli naszych klientów.

Może teraz myślisz sobie, bez przesady, ale zastanów się chwilkę dłużej. Dlaczego inflacja jest zagrożeniem dla naszych biznesów?

Hejt przedsiębiorców

„To nie hejt, tylko konstruktywna krytyka”

Czas czytania: 8 min. Kiedyś myślałam, że hejt mnie nigdy nie spotka, bo zawsze mam dobre intencje, jestem osobą, która nigdy celowo nie oszukałaby innego człowieka. Często udzielam porad, wsparcia, nie oczekując nic w zamian.

Niestety nie zawsze „dobro powraca”. Myślę, że zdrowym podejściem jest bycie świadomym tego zjawiska oraz faktu, że każdy może zostać zaatakowany. Nie trzeba być aktorem czy sportowcem.

Według raportu międzynarodowej organizacji Global Dignity niemal połowa nastolatków spotyka się ze zjawiskiem hejtu, a co piąty badany jest jego prowodyrem.

Strona korzysta z plików cookies. Zobacz więcej informacji w Polityce Prywatności