Pierwsze reklamy na Facebooku są dla nas bardzo ekscytujące, cieszymy się nimi i sprawdzamy praktycznie co kilka minut, czy już wszystkie działają, jakie mają CTR, CPC ile osób kliknęło w link, a ile przeszło na stronę. Przygoda z menedżerem reklam na Facebooku może być naprawdę ekscytująca, zwłaszcza gdy widzimy jej rezultaty w postaci zwrotu poniesionych wydatków na reklamę.
Niestety jak w każdej przygodzie mogą pojawić się przejściowe problemy, związane z płatnościami, zmianą nazwy Fanpage’a, czy też niezaakceptowaną reklamą przez Facebooka pomimo spełnienia wszystkich wytycznych.
W takiej sytuacji warto jest skontaktować się z konsultantem Facebooka, który pomoże nam w pewnych sprawach. Problem w tym, że Facebook strzeże dostępu do swoich konsultantów jak skarbu. Żeby się do nich dostać, potrzebujemy wykonać szereg czynności, a pierwsza z nich to identyfikator konta reklamowego na Facebooku, który z łatwością znajdziemy w naszym menadżerze reklam.
Kolejnym krokiem jest zalogowanie się na:
https://business.facebook.com/help
Musimy tu zjechać na sam dół strony i odszukać sekcji: „Szukasz czegoś innego?”
Sekcja ta pozwoli nam na przejście do kolejnego kroku i dalsze poszukiwanie metody kontaktu z konsultantem na Facebooku, klikamy więc guzik po prawej stronie „Odwiedź Centrum pomocy dla firm” i przechodzimy do kolejnej zakładki.
Tym razem sekcja, która nas interesuje, nie została ukryta na samym dole strony, szukamy niebieskiego guzika (pierwsze kroki), osadzonego mniej więcej w połowie.
Uwaga, czasami zdarza się, że Facebook ukrywa guzik, taką sytuację miałem już dwukrotnie podczas globalnej awarii Facebooka.
Jeżeli myślisz, że to koniec niespodzianek od naszej ulubionej platformy reklamowej, to jesteś w błędzie.
Kolejno wybieramy temat rozmowy, jaki nas interesuje.
Przechodzimy do kolejnego okna, tu trzeba uważać, żeby nie wylądować w samouczku Facebooka, który jest dość dobrze rozbudowany. W tym celu kierujemy nasz wzrok na sam dół strony, gdzie znajdujemy czat z przedstawicielem firmy.
Po jego kliknięciu zostajemy przekierowani do formularza, który wygląda tak:
To w nim wpiszemy nasz identyfikator konta reklamowego, który przygotowaliśmy na początku całego procesu. Po zaakceptowaniu wszystkich naszych danych zostajemy przeniesieni do messengera i pozostaje nam już tylko czekać na dołączenie się konsultanta Facebooka.