Czym (nie) jest reklama na Facebooku?

Czas czytania: 4 min.

Większość osób utożsamia reklamę na Facebooku wyłącznie ze sprzedażą swoich usług i produktów, a nie zawsze tak jest. To tylko jedna z najpopularniejszych możliwości promocji dostępnych na tym portalu. Musisz pamiętać, że może ona służyć również do realizacji wielu innych działań: budowania wizerunku marki, tworzenia swojej społeczności, zwiększenia rozpoznawalności firmy czy zbierania zapisów na webinar lub kurs.

1. Reklama to sprzedaż (nie tylko) jednego produktu

Słysząc słowo „reklama”, najprawdopodobniej masz przed oczami od razu sprzedaż produktów i usług. Nic dziwnego, można wręcz powiedzieć, że to całkowicie naturalne skojarzenie. Skoro wydajesz pieniądze na dodatkowe promowanie swojej firmy, to z góry zakładasz, że taka reklama się zwróci, czyli ktoś kupi Twój produkt.

Często dochodzi do sytuacji, że ustawiając reklamę, płacisz przykładowo 1,50 zł za osobę, która w nią kliknęła. Twój kurs kosztuje np. 200 zł. Oznacza to, że wydajesz 1,50 zł za osobę, która zapozna się z Twoją ofertą i ewentualnie kupi kurs, który jest o wiele droższy.

Co w sytuacji, gdy koszt pozyskania klienta jest większy i wynosi dajmy na to 50 zł? Wtedy wydaje się, że reklama wychodzi drogo. Musisz jednak wziąć pod uwagę, że klient, za którego kliknięcie zapłaciłeś, może dodatkowo w przyszłości (lub podczas trwania tej kampanii reklamowej) kupić jakieś inne Twoje produkty.

Nie skupiaj się na tym, ile finalnie kosztuje cię jednostkowe kliknięcie potencjalnego klienta, ponieważ jest duże prawdopodobieństwo, że ta osoba kupi od Ciebie kolejny produkt. Właśnie dlatego koszt reklamy, który poniosłeś, nie będzie dotyczyć tylko jednej usługi.

2. Reklama to sposób na budowanie zaufania i rozpoznawalności marki

Bardzo dużo osób wychodzi z założenia, że nie ma (lub im szkoda) budżetu, aby promować swoje posty czy organizowane wydarzenie. Boją się, że stracą swoje fundusze na działania, które w danym momencie nie mają celu sprzedażowego. Zapominają jednak o tym, że taka reklama jest szalenie ważna i potrzebna, aby zbudować zaufanie i sprawić, że ich marka stanie się rozpoznawalna.

Coraz częściej można zobaczyć reklamy promujące zapisy na darmowe webinary. Wynika to z tego, że takie spotkania mają na celu sprzedaż usług lub zachęcenie danej osoby do zapoznania się z firmą i jej usługami. Sam webinar może być bezpłatny, jednak jest on krokiem do zwiększenia swojej sprzedaży w przyszłości.

Reklama na Facebooku to nie tylko hasła typu: „kup”, „zapisz się”, „dołącz”, „zostały ostatnie miejsca” czy „ostatni termin”. To również docieranie do osób, które naszej firmy nie znają lub znały ją, ale o niej zapomniały. Jej celem jest pokazanie, że jesteśmy fajną firmą i godną zaufania.

3. Reklama to sposób na pokazanie tego, co robisz

Duża część firm tworząc kontent dla odbiorców, zapomina o jego promowaniu. Poświęca mnóstwo czasu na stworzenie wartościowego i dobrego produktu, a następnie samymi działaniami organicznymi chce go sprzedać. Przy aktualnych zasięgach organicznych takie działanie jest równoznaczne ze schowaniem tego produktu do szuflady biurka.

Jeśli masz fajny produkt i chcesz go wypromować, musisz zainwestować w reklamę. Inaczej Twoi odbiorcy Cię nie znajdą. Facebook służy głównie do sprawdzenia, co ciekawego dzieje się u znajomych oraz do zapewnienia sobie rozrywki, a nie do wyszukiwania szkół językowych czy kursów online. To my jako firma musimy znaleźć swojego odbiorcę, a nie na odwrót. To my musimy go poinformować, że mamy dobry i ciekawy produkt, że mamy ofertę, która go zainteresuje.

Reklama w takiej sytuacji jest promowaniem swoich usług i produktów. To informowanie potencjalnych klientów, że jesteśmy i że możemy mu coś dać. Za wsparcie, dzięki któremu docieramy do dużej liczby osób, trzeba zapłacić. Jeżeli nie chcesz tego zrobić, musisz poświęcić bardzo dużo swojego czasu, aby odpowiednio wypromować swoją markę.

4. Dlaczego warto nauczyć się ustawiać reklamy na Facebooku?

Zlecenie ustawienia reklamy agencji reklamowej ma sens jedynie, gdy masz na to duży budżet. Samo przygotowanie jednorazowej reklamy na 3 tygodnie lub 1 miesiąc to koszt ok. 1500 zł, a do tego trzeba doliczyć koszt, który poniesiemy za wyświetlanie naszej reklamy na Facebooku (nie mniej niż 500 zł).

5. Błędy popełniane przy ustawianiu reklam

Aby uniknąć takich wydatków, warto dowiedzieć się, co wpływa na koszt reklamy na Facebooku (o tym przeczytasz w naszym wpisie: 10 czynników, które mają wpływ na koszt Twojej reklamy) oraz jakich błędów nie popełniać przy jej ustawianiu. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę:

– miejsce, do którego odsyłasz swojego klienta. Jeżeli ustawiasz reklamę, która ma zrobić ruch na Twojej stronie, to musi ona być w pełni sprawna, czyli szybko się ładować. Warto taką stronę wcześniej przetestować i sprawdzić, czy szybko się ładuje ( 3 sekundy, to dla użytkowników wieczność) oraz czy odpowiednie treści są od razu renderowane;

– jasno określony cel. Najczęściej chodzi o to, aby jak najwięcej osób zobaczyło reklamę i kliknęło wyświetlany link. Może chodzić o dołączenie do wydarzenia czy o zapis na kurs. Aby tego dokonać, należy mieć na stronie dobrej jakości artykuły, chwytliwe nagłówki oraz odpowiednio dobrane grafiki;

– dostosowanie płatności do odbiorców. Jeżeli reklama będzie bardzo dobrze ustawiona, a nie zwrócisz uwagi na inne aspekty związane z finalizowaniem zakupu – nie osiągniesz celu. Przyczyna może leżeć poza Facebookiem i dotyczyć płatności za kurs. Zanim uruchomisz reklamę, sprawdź, czy jej odbiorcy będą mogli kupić Twój produkt.

Jeżeli nie nauczymy się, jak prawidłowo ustawić reklamę na Facebooku, to nie przyniesie ona oczekiwanego rezultatu, a my zrazimy się do tej formy promocji. Ustawienie reklamy nie trwa minutę czy dwie, ale o wiele dłużej, ponieważ ma ona realny wpływ na realizację postawionego celu i wyniki finansowe ze sprzedaży.

Pamiętaj, że reklama to nie tylko akcja zapisu na kurs lub zakupu Twojej usługi. To element rozwoju Twojej marki, na który powinieneś mieć co miesiąc przeznaczony budżet: na promowanie publikowanych treści, prowadzonych live’ów czy organizowanych wydarzeń. Warto przemyśleć, w jaki sposób chcesz rozwijać swoją markę w social mediach. Czy zamierzasz wspierać ją reklamami? Przemyśl, czy działania organiczne dają Ci wystarczającą liczbę działań odbiorców, czy jednak nie byłoby lepiej zwiększyć tempo rozwoju Twoich kanałów i dotrzeć do liczniejszego grona zainteresowanych osób.

Reklamę można porównać do jazdy na rowerze bez pedałów. To element, który ma wesprzeć Twój rower (ma być pedałami, których brakuje), żeby wjechać pod górkę. Jeśli będziemy podejmować same działania organiczne, to z tej górki jakoś zjedziemy, ale pod górkę będzie nam bardzo ciężko podjechać.


Chcemy dzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem w zakresie ustawiania reklam na Facebooku. Pragniemy Ci powiedzieć, co możesz zrobić, aby odnaleźć swoich klientów w social media. Jeżeli chcesz otrzymać od nas tę wiedzę i nauczyć się prawidłowej obsługi reklam na Facebooku, zapisz się na nasz kurs online „Reklama na Facebooku” i zacznij działać już dziś.

#ZarabiajWięcej

Nauczymy Cię sprzedawać w social mediach lekko i bez poczucia wstydu!

Książka, która pomoże Ci zrobić Twój milowy krok w rozwoju firmy, zwiększy liczbę obserwatorów oraz generować wyższe wyniki finansowe.

Michał Wilczyński

Wydawca magazynu Lider Branży Edukacyjnej, autor książki „Zarabiaj Więcej”, specjalista w dziedzinie budowania i zarządzania marką edukacyjną. Otworzył swoją pierwszą firmę w wieku dwudziestu trzech lat z pięćdziesięcioma złotymi w kieszeni. Obecnie jest jednym z czołowych specjalistów w Polsce w dziedzinie budowania i zarządzania markami edukacyjnymi. W jego portfolio są takie marki jak: Ogólnopolski konkurs przedmiotowy Leon, Lider Branży Edukacyjnej, Językowo.org – nauka niemieckiego online, czy też platforma do zarządzania szkołami kivo.pl. Charyzmatyczny mówca. Wygłasza prelekcje i prowadzi kursy oraz konsultacje dla ponad 2,5 tysiąca osób rocznie. Jest twórcą programów i szkoleń online z zakresu rozwoju, działań w social mediach, zarządzania i planowania strategicznego dla właścicieli firm edukacyjnych.

Dołącz do newslettera

Gwarantujemy treści, które otworzą Ci drogę do rozwoju Twojego edu biznesu stacjonarnego lub online.

Nasz Blog

Mogę Cię również zainteresować poniższe artykuły

To będzie bardzo trudny rok dla edu biznesu.

Czas czytania: 3 min. Kiedy nareszcie nadszedł czas, kiedy sytuacja w edu branży zaczęła się stabilizować, nikt nie spodziewał się, że może być znów gorzej. Dotknęliśmy już dna w czasach pandemii i nareszcie nadszedł czas, aby się odbić finansowo, a jednak znowu otrzymujemy kolejne ciosy. Naszym przeciwnikiem tym razem nie jest koronawirus, a szybująca w górę inflacja i podnoszone stopy procentowe przez NBP, które z miesiąca na miesiąc wyciągają coraz więcej z portfeli naszych klientów.

Może teraz myślisz sobie, bez przesady, ale zastanów się chwilkę dłużej. Dlaczego inflacja jest zagrożeniem dla naszych biznesów?

Hejt przedsiębiorców

„To nie hejt, tylko konstruktywna krytyka”

Czas czytania: 8 min. Kiedyś myślałam, że hejt mnie nigdy nie spotka, bo zawsze mam dobre intencje, jestem osobą, która nigdy celowo nie oszukałaby innego człowieka. Często udzielam porad, wsparcia, nie oczekując nic w zamian.

Niestety nie zawsze „dobro powraca”. Myślę, że zdrowym podejściem jest bycie świadomym tego zjawiska oraz faktu, że każdy może zostać zaatakowany. Nie trzeba być aktorem czy sportowcem.

Według raportu międzynarodowej organizacji Global Dignity niemal połowa nastolatków spotyka się ze zjawiskiem hejtu, a co piąty badany jest jego prowodyrem.

Pewność siebie w biznesie

Czas czytania: 6 min. Pewność siebie u przedsiębiorców bywa różnie postrzegana. Często mówi się, że osoby otwarte, które bardzo szybko nawiązują kontakty z

Shopping cart0
Brak produktów w koszyku!
0

Strona korzysta z plików cookies. Zobacz więcej informacji w Polityce Prywatności