Czy promować własne posty na Facebooku?

Czas czytania: 4 min.

Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą fanpage na Facebooku, zastanawia się, czy promować własne posty. Pewnie część osób powie, że nie, bo po co. Skoro posty nie miały dużego zasięgu organicznego, to znaczy, że nie były dobre. Gdyby zostały ocenione jako wartościowe, docierałyby do użytkowników w sposób viralowy. W takim razie co zrobić, jeśli jedne Twoje posty spotykają się z entuzjastyczną reakcją odbiorców, a inne przechodzą bez najmniejszego echa? Czy takie treści warto promować?

Oczywiście – najlepiej byłoby mieć viralowe posty u siebie. Jednak bardzo trudno je przygotować i nie ma do ich tworzenia jednej instrukcji. Dużo takich publikacji jest niezamierzona. Dobrym tego przykładem jest mBank, który zaliczył wpadkę, gdy zaczął testować swoje automatyczne sms’y i niestety otrzymali je wszyscy klienci banku. Treść tych sms’ów znalazła się na memach, dzięki nim o marce zrobiło się głośno, a posty dosłownie zalały social media.

Na naszym FP Leona zawsze największe zasięgi oraz mnóstwo udostępnień mają posty z kartami pracy dla uczniów, które zawierają odręcznie malowane rysunki.

Z drugiej strony warto się zastanowić, co zrobić, jeśli Twoje posty budzą zainteresowanie odbiorców. Możliwe, że stworzyłeś coś ciekawego i chwytliwego. Czy w takiej sytuacji poczekać, aż ich passa minie, czy może lepiej dodatkowo promować taki post?

W dzisiejszym artykule rozwiejemy Twoje wątpliwości.

1. Czy promować własne posty?

Każde promowanie postów sprawia, że docierasz z nimi do osób, do których nie dotrzesz za pomocą zasięgu organicznego. Na Facebooku nic nie trwa wiecznie, dlatego posty, które są jedynie publikowane, szybko znikają. Dodatkowo może się okazać, że w sytuacji gdy będziesz publikować post, nie wyświetli się on Twojej grupie odbiorców – może się wyświetlić później lub wcale. A tak naprawdę osoby, które chciałyby zobaczyć Twój post, nie muszą być w danym momencie przed urządzeniem, na którym sprawdzają Facebooka – wystarczy, że promujesz swój materiał i dasz mu szansę, aby uzyskać dodatkowy zasięg.

Musisz pamiętać, że większość osób wchodzi na Facebooka, aby go przescrollować. Ich celem nie jest uruchomienie Twojej strony i sprawdzenie, co u Ciebie słychać. Raczej scrollują swoją tablicę i oglądają przypadkowe posty, które wyświetla im aplikacja.

Właśnie dlatego nie bój się promować swojego contentu.

2. Czy promować treści, które nie mają celu sprzedażowego?

Czasami publikujesz zapewne posty, które mają za zadanie dać komuś do myślenia lub takie, w których chcesz się podzielić swoimi przemyśleniami. Możliwe, że chcesz zwrócić czyjąś uwagę na konkretny temat lub po prostu chcesz się podzielić swoimi emocjami. Takie treści również warto promować. Wiadomo – nie wszystkie, ponieważ byłoby ich za dużo.

Pamiętaj, że każde działanie w social media prowadzi Ciebie i Twoją firmę do jakiegoś konkretnego celu. Może to być zaproszenie na webinar, zaprezentowanie Twojego produktu, dotarcie do jak największej liczby odbiorców czy możliwość dzielenia się swoją wiedzą.

Przykładowo nasze live’y są promowane, ponieważ zależy nam, abyś uczestniczył w organizowanym przez nas webinarze lub kursie. Promujemy je dlatego, że:

– dzielimy się podczas nich naszą wiedzą,

– angażujemy nasz i Twój czas,

– chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób,

– pragniemy, aby ludzie zapisali się na organizowane przez nas wydarzenie.

Nie bój się promować treści, które do tego wszystkiego nawołują. Promuj również posty, które mają inny cel (np. polubienie strony) lub kiedy dajesz inną wartość (np. motywację, przemyślenie czy wskazówkę dla odbiorcy). Jeżeli Twój post jest wartościowy i chcesz, aby jak najwięcej osób się o nim dowiedziało – wejdź w managera firmy i uruchom jego promocję. Pamiętaj, że celem działań nie musi być przekierowanie na inną stronę, ale również aktywność czy sam zasięg. Wykorzystaj możliwości, jakie daje Ci Facebook.

3. Do jakiej grupy docelowej kierować promocję treści?

Możesz promować wszelkie treści, które stworzyłeś, a które zamiast celu sprzedażowego mają za zadanie budowanie wizerunku firmy lub Ciebie jako eksperta. W pierwszej kolejności warto je promować w grupie osób stworzonych na fanpage’u jako odbiorców niestacjonarnych. To mogą być użytkownicy, którzy byli aktywni na Twoim fanpage’u w ostatnich 30 czy 60 dniach. Takie reklamy wyświetlają się również osobom, które nie lubią danego profilu, ale go obserwują. Jeżeli masz profil na Instagramie, to bardzo dobrym pomysłem jest stworzenie dodatkowej niestandardowej grupy odbiorców – osób aktywnych na Twoim Instagramie. Jeżeli jakieś grupy osób będą się na siebie nakładać, wtedy należy je wykluczyć.

W drugiej kolejności warto kierować posty do grupy lookalike. Facebook promuje wtedy Twoje treści osobom podobnym do ludzi z Twojej bazowej grupy niestandardowej. Jeżeli użytkownicy z głównych grup docelowych polubią Twój profil lub Twojego posta, na 80-90% zrobią to również osoby z grupy lookalike. Taką grupę warto stworzyć do 1% wszystkich użytkowników Facebooka w Polsce.

4. Czy promowanie posta uruchamia się w celu uzyskania lajków i komentarzy, a reklamę w managerze firmy ustawia się w konkretnych działaniach sprzedażowych?

I tak, i nie. Wszystkie posty, które chcesz reklamować lub promować, ustawiasz w managerze firmy. Zazwyczaj nie klikasz opcji „promuj post”, tylko uruchamiasz managera firmy. Może się jednak zdarzyć, że reklamy tak ustawione nie będą działać – wtedy warto sprawdzić opcję „promuj post”. Jeżeli będzie ona przynosiła lepsze efekty – to znaczy, że działa i należy tak postępować.

Pamiętaj, że jeśli masz fajny post, to ustawienie reklamy nie ma jedynie na celu sprzedaży, ale też zbudowanie zaangażowanej społeczności. Zrobisz to, tworząc dla odbiorców fajny content. Jeśli organizujesz ciekawy live, w którym dzielisz się swoją wiedzę, to szkoda byłoby tego nie wykorzystać i nie wypromować wydarzenia. Takimi działaniami możesz obudzić swoją społeczność i przekonać ją do aktywności.

Weź pod uwagę również fakt, że ustawienie reklamy raz na pół roku lub raz na rok to za mało. Kampania reklamowa nie działa przez cały czas. Przyjdzie moment, w którym ona się wysyci, wypali, będzie coraz droższa i mniej efektywna. O tym pamiętają najczęściej agencje reklamowe, a właściciele firm nie zdają sobie do końca z tego sprawy. Trzeba pamiętać, że po pewnym czasie reklama przestaje działać, ponieważ grupa odbiorców już się nasyci.

Czy warto promować własne posty na Facebooku? Oczywiście! Pamiętaj, że:

– promowanie i reklamowanie Twoich treści na Facebooku ma na celu nie tylko sprzedaż, ale również budowanie rozpoznawalności marki czy zaktywizowanie odbiorców.

– promując swoje posty, docierasz do nowych osób i zwiększasz zasięgi.

– warto promować również te popularne posty.

Nie wiesz, jak budować swoją społeczność pod sprzedaż kursów? Dołącz do naszego kursu „Od Fana do Klienta w Social Mediach” 

Jeżeli szukasz kursu, który nauczy Cię ustawiać reklamy na Facebooku, to mamy dla Ciebie nasz Kurs Reklama na Facebooku, który powstał z myślą o branży edukacyjnej

#ZarabiajWięcej

Nauczymy Cię sprzedawać w social mediach lekko i bez poczucia wstydu!

Książka, która pomoże Ci zrobić Twój milowy krok w rozwoju firmy, zwiększy liczbę obserwatorów oraz generować wyższe wyniki finansowe.

Michał Wilczyński

Wydawca magazynu Lider Branży Edukacyjnej, autor książki „Zarabiaj Więcej”, specjalista w dziedzinie budowania i zarządzania marką edukacyjną. Otworzył swoją pierwszą firmę w wieku dwudziestu trzech lat z pięćdziesięcioma złotymi w kieszeni. Obecnie jest jednym z czołowych specjalistów w Polsce w dziedzinie budowania i zarządzania markami edukacyjnymi. W jego portfolio są takie marki jak: Ogólnopolski konkurs przedmiotowy Leon, Lider Branży Edukacyjnej, Językowo.org – nauka niemieckiego online, czy też platforma do zarządzania szkołami kivo.pl. Charyzmatyczny mówca. Wygłasza prelekcje i prowadzi kursy oraz konsultacje dla ponad 2,5 tysiąca osób rocznie. Jest twórcą programów i szkoleń online z zakresu rozwoju, działań w social mediach, zarządzania i planowania strategicznego dla właścicieli firm edukacyjnych.

Dołącz do newslettera

Gwarantujemy treści, które otworzą Ci drogę do rozwoju Twojego edu biznesu stacjonarnego lub online.

Nasz Blog

Mogę Cię również zainteresować poniższe artykuły

To będzie bardzo trudny rok dla edu biznesu.

Czas czytania: 3 min. Kiedy nareszcie nadszedł czas, kiedy sytuacja w edu branży zaczęła się stabilizować, nikt nie spodziewał się, że może być znów gorzej. Dotknęliśmy już dna w czasach pandemii i nareszcie nadszedł czas, aby się odbić finansowo, a jednak znowu otrzymujemy kolejne ciosy. Naszym przeciwnikiem tym razem nie jest koronawirus, a szybująca w górę inflacja i podnoszone stopy procentowe przez NBP, które z miesiąca na miesiąc wyciągają coraz więcej z portfeli naszych klientów.

Może teraz myślisz sobie, bez przesady, ale zastanów się chwilkę dłużej. Dlaczego inflacja jest zagrożeniem dla naszych biznesów?

Hejt przedsiębiorców

„To nie hejt, tylko konstruktywna krytyka”

Czas czytania: 8 min. Kiedyś myślałam, że hejt mnie nigdy nie spotka, bo zawsze mam dobre intencje, jestem osobą, która nigdy celowo nie oszukałaby innego człowieka. Często udzielam porad, wsparcia, nie oczekując nic w zamian.

Niestety nie zawsze „dobro powraca”. Myślę, że zdrowym podejściem jest bycie świadomym tego zjawiska oraz faktu, że każdy może zostać zaatakowany. Nie trzeba być aktorem czy sportowcem.

Według raportu międzynarodowej organizacji Global Dignity niemal połowa nastolatków spotyka się ze zjawiskiem hejtu, a co piąty badany jest jego prowodyrem.

Pewność siebie w biznesie

Czas czytania: 6 min. Pewność siebie u przedsiębiorców bywa różnie postrzegana. Często mówi się, że osoby otwarte, które bardzo szybko nawiązują kontakty z

Shopping cart0
Brak produktów w koszyku!
0

Strona korzysta z plików cookies. Zobacz więcej informacji w Polityce Prywatności