10 czynników, które mają wspływ na koszt Twojej reklamy na Facebooku

Czas czytania: 4 min.

Właściciele firm edukacyjnych, którzy chcą sprzedawać swoje kursy prowadzone stacjonarnie lub w formie online, coraz częściej zadają sobie pytanie: Jak skutecznie się reklamować? Jest wiele platform, które można wykorzystać w tym celu. Jedną z nich jest popularny Facebook, który przestał już być stricte platformą społecznościową służącą wyłącznie do kontaktów towarzyskich, a stał się miejscem, w którym przedsiębiorcy się reklamują, promują i sprzedają swoje usługi lub produkty. Nic w tym dziwnego – w dzisiejszych czasach jest niewiele osób, które z niego nie korzystają. Serwis ma potencjał i należy go wykorzystać. Dlaczego więc tego nie zrobić w celu zareklamowania swoich kursów?

Uruchomienie reklamy na portalu jest proste i może to zrobić każdy. Jednak nie zawsze przyniesie to oczekiwany rezultat: koszt przedsięwzięcia może okazać się nieproporcjonalnie duży, możemy nie dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej lub może się okazać, że sama reklama nie jest przygotowana w jasny i czytelny sposób. Przedsiębiorcy dużą uwagę przywiązują do działań organicznych na Facebooku, dlatego często pytają, dlaczego powinni płacić za reklamy i ile one będą kosztować. Należy podkreślić, że nie chodzi tu o promowanie postu, tylko o stworzenie reklamy w managerze reklam, która będzie kierowała odbiorcę na odpowiednią stronę, profil lub będzie skłaniała go do wykonania konkretnej aktywności. Nie ma też określonej kwoty, którą należy wydać, aby osiągnąć cel. Na koszt reklamy wpływa wiele czynników, a w tym artykule poznasz 11 najważniejszych.

Co ma wpływ na koszt reklamy na Facebooku?

1. Wielkość grupy docelowej, w której chcesz się reklamować

Jeżeli chcesz sprzedawać kursy stacjonarne, twoja grupa docelowa będzie mocno ograniczona – będzie ci zależało na osobach, które mogą dojechać na zajęcia i uczestniczyć w nich fizycznie. W takim przypadku koszt reklamy będzie większy, ponieważ reklama musi dotrzeć do osób z określonego obszaru. Prowadząc kursy online, nie ograniczasz się do konkretnej lokalizacji – twoja grupa docelowa jest o wiele większa i w tym przypadku koszt reklamy może być trochę niższy. Jednak musisz wziąć pod uwagę, że do im większej grupy docelowej planujesz dotrzeć, tym więcej pieniędzy trzeba będzie wydać na reklamę.

2. Ilość firm i osób reklamujących się w tej samej grupie docelowej

Zwróć uwagę, jak wiele firm i osób chce się promować i reklamować swoje usługi w takiej samej grupie docelowej co Ty. Konkurenci mogą działać w innej branży i sprzedawać inny rodzaj produktu, jednak ich odbiorcą może być taka sama osoba, której Ty szukasz. Jeżeli chcesz swoją reklamą dotrzeć do dużej liczby osób w małej miejscowości, koszt reklamy będzie droższy, ponieważ do tej samej grupy osób będzie chciał dotrzeć również fryzjer, kosmetyczka, restauracja czy inne usługi. W takiej sytuacji zawsze będziesz konkurować z innymi firmami o uwagę odbiorcy.

3. Opisy i nagłówki w reklamie

Bardzo duży wpływ na odbiór reklamy mają jej opisy, które często nie spełniają swojego celu: nie nawołują odbiorcy do konkretnego działania. Dlaczego? Ponieważ w opisie jest informacja, co promujemy, ale nie ma informacji, co zainteresowana osoba ma dalej zrobić, aby skorzystać z naszych usług. To może spowodować, że ludzie zaczną zadawać pytania pod reklamą, ale nie będą w nią wchodzili. W takiej sytuacji należy zmienić reklamę i umieścić w niej wszystkie niezbędne informacje.

4. Grafika

Grafika użyta w reklamie powinna wyróżniać się na tle Facebooka. Chodzi głównie o to, aby zwróciła na dłużej uwagę odbiorcy. Jeżeli użytkownik zatrzyma się przy niej, to jej koszt będzie mniejszy, ponieważ będzie to oznaczało, że została wykonana konkretna akcja związana z naszą reklamą. Należy pamiętać, że ludzie przede wszystkim klikają w grafikę, dlatego musi być ona dostosowana do konkretnej usługi czy produktu. Jeżeli nie będzie ona do niego nawiązywała lub użytkownik zobaczy ją po raz pierwszy – nie będzie wiedział, o co chodzi albo nie będzie jej pewny, a w efekcie – nie kliknie.

5. Określony cel reklamy

Często reklama ma za zadanie przekierować użytkownika na naszą stronę internetową. W takiej sytuacji Facebook weryfikuje, ile osób wyświetliło reklamę i kliknęło w nią. Może się zdarzyć, że te liczby nie będą pokrywały się z ilością wyświetleń samej strony. Jest to sygnał, że strona nie działa tak, jak powinna: być może zbyt długo się ładuje i użytkownicy nie mają cierpliwości, aby na nią poczekać.

6. Częstotliwość wyświetleń

Im częściej chcesz, aby reklama była wyświetlana, tym jej koszt będzie większy. Częstotliwość to wskaźnik, z którego dowiadujemy się, ile razy nasza reklama była wyświetlana danemu użytkownikowi. Ważne jest, aby reklama była widziana, ponieważ dzięki temu jest budowana świadomość istnienia danej marki. Należy jednak pamiętać, że zbyt częste wyświetlanie tej samej reklamy jednemu użytkownikowi może przynieść całkowicie odwrotny skutek: zrazi go do nas. Z tego powodu warto co jakiś czas zmieniać i odświeżać swoją reklamę. Pamiętaj, że może zdarzyć się tak, że reklama będzie kilkukrotnie wyświetlana tej samej osobie, ponieważ chodzi o to, aby zwrócić jej uwagę na Twoje usługi i produkty.

7. Zawężenia

Jeżeli zbyt mocno zawęzisz grupę docelową, koszt reklamy bardzo wzrośnie. Każde zawężenie ogranicza liczbę osób, do których możesz dotrzeć.

8. Rozpoznawalność marki

Bardzo ważnym aspektem jest to, aby Twoja marka była rozpoznawalna w grupie docelowej, w której chcesz się promować. Jeżeli odbiorcy nie będą Cię kojarzyli lub będą Cię kojarzyć, ale tak naprawdę już o Tobie zapomnieli, to koszt reklamy również wzrośnie. Warto pamiętać, aby pieniądze wydawać nie tylko na reklamę, ale również na promocję swoich postów.

9. Popularność grupy docelowej

Wiele firm, mimo że z różnych branż, chce docierać do tej samej grupy docelowej. Najczęściej wybieranymi odbiorcami są kobiety w wieku 35 lat. Warto w takiej sytuacji swoją reklamę kierować do innych osób, aby była większa szansa, że właśnie nasza reklama zwróci ich uwagę.

10. Konkurowanie samemu ze sobą

Pamiętaj, że jeżeli ustawisz kilka reklam, które mają być wyświetlane w tym samym czasie, do tej samej grupy odbiorców, zaczniesz konkurować o ich uwagę sam ze sobą.

Pamiętaj, że to nie jest tak, że pierwszą reklamą od razu trafiasz w dziesiątkę. Reklamy trzeba przetestować. Zdarzają się takie, które są totalną porażką, ale i takie, które od razu są sukcesem. W ciągu tygodnia będziemy mówić o tym, jak to sprawdzać i czy reklama na Facebooku faktycznie działa.

Dołącz do naszego Kursu Online „Reklama na Facebooku” i zacznij promować swoje kursy w social mediach.

#ZarabiajWięcej

Nauczymy Cię sprzedawać w social mediach lekko i bez poczucia wstydu!

Książka, która pomoże Ci zrobić Twój milowy krok w rozwoju firmy, zwiększy liczbę obserwatorów oraz generować wyższe wyniki finansowe.

Michał Wilczyński

Wydawca magazynu Lider Branży Edukacyjnej, autor książki „Zarabiaj Więcej”, specjalista w dziedzinie budowania i zarządzania marką edukacyjną. Otworzył swoją pierwszą firmę w wieku dwudziestu trzech lat z pięćdziesięcioma złotymi w kieszeni. Obecnie jest jednym z czołowych specjalistów w Polsce w dziedzinie budowania i zarządzania markami edukacyjnymi. W jego portfolio są takie marki jak: Ogólnopolski konkurs przedmiotowy Leon, Lider Branży Edukacyjnej, Językowo.org – nauka niemieckiego online, czy też platforma do zarządzania szkołami kivo.pl. Charyzmatyczny mówca. Wygłasza prelekcje i prowadzi kursy oraz konsultacje dla ponad 2,5 tysiąca osób rocznie. Jest twórcą programów i szkoleń online z zakresu rozwoju, działań w social mediach, zarządzania i planowania strategicznego dla właścicieli firm edukacyjnych.

Dołącz do newslettera

Gwarantujemy treści, które otworzą Ci drogę do rozwoju Twojego edu biznesu stacjonarnego lub online.

Nasz Blog

Mogę Cię również zainteresować poniższe artykuły

To będzie bardzo trudny rok dla edu biznesu.

Czas czytania: 3 min. Kiedy nareszcie nadszedł czas, kiedy sytuacja w edu branży zaczęła się stabilizować, nikt nie spodziewał się, że może być znów gorzej. Dotknęliśmy już dna w czasach pandemii i nareszcie nadszedł czas, aby się odbić finansowo, a jednak znowu otrzymujemy kolejne ciosy. Naszym przeciwnikiem tym razem nie jest koronawirus, a szybująca w górę inflacja i podnoszone stopy procentowe przez NBP, które z miesiąca na miesiąc wyciągają coraz więcej z portfeli naszych klientów.

Może teraz myślisz sobie, bez przesady, ale zastanów się chwilkę dłużej. Dlaczego inflacja jest zagrożeniem dla naszych biznesów?

Hejt przedsiębiorców

„To nie hejt, tylko konstruktywna krytyka”

Czas czytania: 8 min. Kiedyś myślałam, że hejt mnie nigdy nie spotka, bo zawsze mam dobre intencje, jestem osobą, która nigdy celowo nie oszukałaby innego człowieka. Często udzielam porad, wsparcia, nie oczekując nic w zamian.

Niestety nie zawsze „dobro powraca”. Myślę, że zdrowym podejściem jest bycie świadomym tego zjawiska oraz faktu, że każdy może zostać zaatakowany. Nie trzeba być aktorem czy sportowcem.

Według raportu międzynarodowej organizacji Global Dignity niemal połowa nastolatków spotyka się ze zjawiskiem hejtu, a co piąty badany jest jego prowodyrem.

Pewność siebie w biznesie

Czas czytania: 6 min. Pewność siebie u przedsiębiorców bywa różnie postrzegana. Często mówi się, że osoby otwarte, które bardzo szybko nawiązują kontakty z

Shopping cart0
Brak produktów w koszyku!
0

Strona korzysta z plików cookies. Zobacz więcej informacji w Polityce Prywatności